12♥12♥12

Den här dagen är speciell på många sätt, inte bara datumet. Idag var min sista dag ensam med barnen. Imorgon kommer den nya au pairen och jag är officiellt ersatt. Försöker vara glad och positiv, att jag snart är hemma. Men det är väldigt svårt för mig. De här barnen betyder otroligt mycket för mig och jag vet att hur bra den nya tjejen än är så kommer jag ha problem att acceptera henne i närheten av barnen. Med tanke på hur intresserade barnen var av mig när jag kom så förbereder jag mig på en jobbig morgondag.
 
Så det senaste dagarna har vi tagit vara på tiden tillsammans. Vi har gjort lite extra roliga saker. Så i måndags åkte vi iväg till djuraffären och hälsade på katterna. Nästan så vi fick med oss en hem. Så mycket söta katter som behöver nya hem. Barnen älskar katterna och de bestämde sig för att en av dem skulle bli en julklapp från jultomten. Pappa var inte lika glad över det hela, haha.
 
Igår hade vi picknick nere vid sjön. Det var en solig dag så det var ju bäst att passa på. Barnen älskar att mata gässen som finns där, så när vi ätit klart var det vad som stod på schemat. Jag gillar dem inte riktigt då de är ungefär lika höga som ungarna själva och väldigt närgångna. Får agera bodygard varje gång. Men de hade i alla fall väldigt roligt.
 


 
Idag har barnen varit super trötta, så vi har mest mysigt här hemma. Kollat på lite film och allmänt gosat. Sen har ju jag sprungit runt som en yr höna för att försöka förbereda grejer inför imorgon.
 
Så det är vad ni missat när jag varit dålig på att uppdatera. Vet inte hur mycket jag kommer kunna uppdatera fram tills jag åker hem nästa lördag. Fick schemat idag, på sju sidor. Så jag kommer då inte lata mig igenom sista veckan minsann. Förhoppningsvis ska jag kunna smita in och berätta något trevligt då och då!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0