Packning del 1

Kan ha sagt det förr, men nu är det offciellt. Jag har börjat packa. Här åker grejer till höger och vänster! Har alltid haft svårt att göra mig av med saker. Men nu ryker som sagt en hel del. Börjar fundera på om man kanske ska försöka få alla sina ägodelar i två resväskor på 23 kg en gång om året. Tänk vad mycket skit man blir av med då. Det är värt en funderare.
 
Efter dagen har jag kommit fram till lite tips som jag skulle vilja dela med mig av. Allt för att försöka hjälpa till om ni någon gång skulle behöva göra samma sak. So here we go!
 
1. Hur man effektivast resnar ut en necessär. Häll ut allt på golvet, gärna precis innanför dörren. Sen är det bara att sätta igång. Enda regeln som finns är att man inte får ta hela högen och slänga ner den i den nya hela necessären. Du måste ha rört alla grejer minst en gång!
 
 
2. Vakuumförpacka... Jag säger då bara en sak, jag är glad ingen såg mig. Kreativiteten flödade när det visade sig att "bara rulla ur luften" inte var så lätt som det såg ut. Tänkte inte i stundens hetta på att ta kort på mina försök (som för den delen lyckades till slut), annars hade jag med glädje erbjudit att ersätta bilderna på förpackningen till lite mer sanningsenliga bilder! Så mitt tips här är helt enkelt, köp de man använder dammsugare för att få ur luften ur!
 
 
3. Väg väskan under tidens gång. Du kan få dig en glad överraskning. Det är precis vad jag fick idag. Hade packat nästan alla mina kläder, vakuumförpackade, och väskan vägde endast 13 kg! Jag började ifrågasätta vågen tills jag insåg att det var faktiskt sant. En oerhörd lättnad!
 
 
En väska är fylld till max vikten så nu är det bara att få ihop resten i andra väskan, utan att överskrida 23 kg. Det ser riktigt bra ut måste jag säga. Så skönt att jag tog tag i det här idag så jag slipper känna mig stressad över ännu en grej. Nu är det nära gott folk. Den här tiden om två veckor sitter antagligen på Island för byte mot Sverige! Även fast jag kommer gå från +10 grader till -20 (senaste grad uppdateringen från hemmaplan) skulle jag inte kunna längta mer! Ni där hemma kommer värma mitt hjärta, det garanterar jag! Saknar er!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0