Kulturella snö skillnader!

Dagen blev en smula annorlunda än jag hade tänkt mig. Allt började som vanligt, barnen åt frukost och påväg upp på övervåningen för att ta på oss skolkläderna ringer telefonen.. Min värdmamma berättar från andra sidan änden att jag måste ha barnen hemma idag för hon hade lyckats få med sig bilnycklarna till jobbet. Så istället för att stressa till bilen satte vi på oss myskläder och tog en lugn morgon.
 
Då snön fortfarande låg kvar tog vi oss ut för att busa i snön. Vi började med att skotta hela uppfarten. Eller ja, jag skottade och de gick efter mig. Jag fick i alla fall min träning för dagen! Och mina värdföräldrar kunde komma tillbaka in i huset med bilen. Kände mig riktigt stolt måste jag säga.
 



 
Senare på eftermiddagen gjorde vi något som för en svensk familj är något väldigt vanligt, men här var det tydligen nyheter. Vi gjorde en snölykta. Eller ja, samma sak där. Jag gjorde en snö lykta och de kastade snöbollar. Men alla hade det roligt i alla fall.
 
När mina värdföräldrar kom hem och såg snölyktan blev de helt i extas. Min värdmamma kunde inte sluta titta på den och det var inte förrän då jag förstod att de aldrig någonsin sett en snölykta. De vet helt enkelt inte vad man ska göra med snön. Barnen har ju inte ens pulkor! Så mitt mission före jag åker hem är att lära dem hur man har kul i snön. Nya au pairen från Sydafrika lär inte ha så mycket att säga till om där.


Kommentarer
/Mamsen

Har man ingen pulka får man "åka" sopsäck.. ! ;-)

Svar: Precis min tanke. Det var dock för djup snö igår så vi får ta det en annan dag :)
annapalmqvist.blogg.se

2012-11-29 @ 08:38:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0