Fredagen den 20:e är nya fredagen den 13:e!

Nu ska ni få höra vad som hände mig i fredags. Jag säger bara fredagen den 13:e, släng dig i väggen! Det är tydligen fredagen den 20:e som gäller..

Jag och Mathilde hade planerat att gå på bio med tre andra au pair tjejer i hennes område. En av de andra tjejerna, en spansk tjej vid namn Leti, hade under morgonen varit för att köpa biljetter åt oss alla då filmen kom ut på bio samma dag så vi insåg att för att kunna få biljetter var vi tvugna att vara ute i god tid. Tydligen hade vi behövt vara ute i mer god tid då bion som gick kl 20 var helt slutsåld, så vi fick nöja oss med att gå kl 23 istället. Dagen började med andra ord med en ganska liten oturs sak, men inte speciellt illa. Men det forsätter...

Vi möttes allihoppa på Appelbee's för att äta något gott innan bion då den som sagt inte började förrän kl 23. Där gick allt bra som tur var och vi blev till och med klara så tidigt att vi var vid biografen redan kl 21. Av ren nyfikenhet bestämde vi oss för att kolla om även den kl 23 nu var slutsåld och upptäckte att de hade öppnat upp en tidigare visning redan kl 22:15. Efter mycket om och men lyckades vi ändra så vi kunde få gå på den lite tidigare istället. Men det visade sig ju att vi gjorde allt detta krångel i onödan. Väl inne i biografen började de tekinska problemen, filmen gick inte att visas. Efter ungefär 20 minuters krångel bestämde jag mig för att gå iväg på ett toalett besök istället. Det var då det värsta hände....

Jag och en till av tjejerna gick iväg med raska steg mot toaletten. Jag hade med min mobil i fall att det skulle hända något inne i biografen, t.ex. byte av salong eller något liknande, så att Mathilde kunde informera mig om detta i så fall. Väl inne på toaletten valde jag ett bås och gick in, la telefonen på toapappershållare då jag inte hade några fickor på byxorna. Telefonen låg jättebra där, trodde ju jag då, eftersom hållaren var helt platt ovanpå och till och med hade en liten kant så att den inte kunde glida ner någonstans. Som gjord för att lägga telefonen där. Kort efter att jag vandrat in i mitt lilla bås kommer en kvinna in i båset brevid mig. Jag är nästan klar håller bara på och fixar med byxorna då kvinnan från sitt bås räcker sig efter toalettpapper och det man trodde skulle vara omöjligt händer. Hela hållaren, plus min hållare ramlar in i mitt bås och lämnar ett stort hål i väggen! Genom hålet blottas en stackars chockad kvinna sittandes på toaletten och ber så fruktansvärt mycket om ursäkt för vad som hänt. Det var inte förrän efter den synen min tanke gick tillbaka till telefonen, vart var telefonen. Ni har nog listat ut det vid det här laget. Självklart hade telefonen lyckats ramla rakt ner i toaletten!

Den enda turen jag hade under denna dag var att efter att ha berättat för personalen vad som hade hänt sa de att de skulle stå för kostnaden för en ny telefon. 



Nästa fredag den 20:e har jag, med tanke på allt som hände, redan kollat upp och det kommer bli fredagen den 20:e juli. Har jag otur den dagen har vi det ju bekräftat, fredagen den 20:e är den nya fredagen den 13:e!


Kommentarer
Disa

Oj vilken himla otur !!

Men fredagen den 20 juli får ju inte vara otursdag, för då fyller jag år :o

2012-04-23 @ 12:57:39
Emma,Lisa,Mathilda

Oj,då! hoppas dagen inte blev helt förstörd! Allt bra annrs? kram!

2012-04-23 @ 16:04:02
URL: http://shakethatass.blogg.se/
Jennifer

Nej men usch vilken otur du har! Men kan inte hjälpa att jag smålog lite när jag läste inlägget då jag såg allt framför mig ;D

2012-04-23 @ 18:53:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0