Ljusa ögonblick

Det har varit en lång dag och jag har inte riktigt slutat jobba än. Men barnen sover och förhoppningsvis kommer mina värdföräldrar hem snart så jag får sova. Men tills dess hade jag tänkt att dela med mig om ett av de där ögonblicket som man verkligen älskar sitt jobb!

För er som känner mig väl vet att jag sjunger väldigt mycket och gärna ofta. Man kanske inte ens behöver känna mig väl för att veta om det vid närmare eftertanke. Så som vanligt var jag igång och skråla då min äldsta på 2,5 år säger:

- Excuse me Anna! What are you singing?

Jag tittar på honom där han sitter frågande i badkaret och har till och med slutat leka för att ställa denna fråga.

- I'm singing a song called "Feels like home", svarar jag med ett leende.

Han funderar en stund och frågar sen:

- Is that were your mom is living?

Det kopplar inte direkt så jag frågar vad han menar och han säger då:

- Were it feels like home, is that were your mom is living?


Man kan ju inget annat än le och bara känna att man verkligen har hittat rätt familj att bo hos! ♥


Kommentarer
Becca

Hejsan! Läst din blogg några dagar nu, och du verkar ha det super! Jag själv är väldigt sugen på att åka till USA som au Pair och undrar med vilken organisation du åkt med? och är du nöjd?



Tacksam för svar :)

2012-04-22 @ 21:34:19
URL: http://nattstad.se/beccxy


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0