Annorlunda campingsällskap

Om några helger är det dags för familjen att åka iväg och campa tillsammans för första gången. Jag har valt att inte följa med då camping inte är något för mig och för att jag då istället kan göra något annat den helgen! Häromdagen började vi sätta ihop tältet här nere i källaren för att kolla om det fortfarande var helt. Så idag var jag och pojkarna nere och lekte lite i tältet. Det är ju så spännande! Och de är ju bra roliga dessa pojkar!
 
Båda springer in i tältet och jag sitter kvar utanför. Rätt som det är kommer Dylan, 3 år, ut ur tältet och berättat att han har hittat en jättestor spindel på sin luftmadrass som han måste ha hjälp att ta bort. Vi går in och tar bort den påhittade spindeln! Några minuter senare kommer han ut igen och hade hittat en till spindel. Jag berättade att nu vet han ju hur man tar bort dem så nu kan du göra det själv. Han gick in igen och tog bort den. Denna situation upprepades ett antal gånger och han var så stolt över att ta bort sina påhittade spindlar. Rätt som det är kommer Eddie, snart 2 år, ut mycket glad och säger "I got Spiderman"! Klart man inte vill vara sämre än storebror, och spiderman slår ju allt!
 
Inte min bild, men detta är tältet vi har! Tar upp rätt mkt plats här nere i källaren!


Kommentarer
/Mamsen

Men Anna...ska du inte följa med och campa??? ;-)

Svar: För du skulle ju ställt upp på det ;) haha Två små barn ute i skogen med alla småkryp på en luftmadrass som antagligen kommer förlora all luft under natten. Jag tror jag hoppar det faktiskt!
annapalmqvist.blogg.se

2012-08-08 @ 08:29:10
/Mamsen

Tror det var ett klokt beslut att stanna hemma.. ;-)

2012-08-08 @ 21:26:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0