Philadelphia

Förra helgen tog jag och Mathilde bilen till Philadelphia för att kolla in läget så att säga. Alla säger det är en av städerna man måste sett om man bor i New Jersey eller Pennsylvania, så då var det väl dags att bocka av det! Blev inte jätte imponerad för att vara ärlig, men det var väl trevligt att ha sett.
 
Bron som leder in till Philadelphia, som förövrigt kostar $5 att åka över! De vet hur man tar betalt!
 

På bron med utsikt över Philly!


De har en mängd olika konstverk runt staden, tyckte denna var rätt häftig!


Självklart åt vi cheese steak som är något de är berömda för.
Kan inte säga att det var något att hurra över



Lyckan när jag såg detta är svår att beskriva, haha! Man är aldrig mer svensk än när man är utanför landet!


Lite mer konstverk i "Love park"


Jag bara älskar fontänen!


Jag hittade äntligen min älg! Dock var den ju inte i New Jersey, men så nära som det bara går!


Art museum!


Så den berömda Rocky statyn!
 
Även fast vädret under dagen inte var det bästa så hade vi en trevlig stund i Philly! Lär nog inte åka tillbaka, men det är som sagt kul att ha sett!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0