The big apple

Hade en härlig, och om du frågar mig välförtjänt, sovmorgon denna morgon! Så skönt att inte behöva vakna till alarmet. Vaknade av mig själv kl 9, men kände mig lat och låg kvar i sängen. Det i sin tur resulterade i att jag somnade om och vaknade 2 timmar senare av mitt "i fall att jag inte vaknar" alarm!
 
Spenderade dagen inne i New York med Nathalie, som jag inte träffat sen 2007 kom vi fram till. Tänk vad tiden går! Då var jag bara 16, herregud! Med andra ord var det på tiden att vi sågs! Hon hade lite sista minuten shopping att göra innan hon åker hem till Sverige imorgon. Måste erkänna att jag är lite avundsjuk, även fast jag gärna vill vara kvar här också. Ett ämne som får mig rätt kluven!
 
Vid fem tiden var det dags att skiljas åt då Nathalie skulle vidare och sitta barnvakt en sista gång innan hemfärden. Jag förde kosan mot Time Square och Forever 21. Kände att jag inte kunde lämna New York ännu en gång utan några shoppingpåsar. Hittade en klänning, en T-shirt och ett linne! Svängde också förbi vårat älskade H&M på vägen mot tågstationen och köpte mig en ny vit bh, välbehövligt!
 
Time Square!

Imorgon blir en lugn dag! Skönt med en helg då man inte har jättemycket planerat för en gångs skull. Vet att ett år går fort, men man behöver ju inte fara runt varje helg! Så imorgon ska jag endast äta lunch med några kompisar och sedan köra dem till tågstationen i Newark där de ska ta sig vidare till flygplatsen för att åka till Kalifornien. Där kan jag ju helt klart säga att jag är avundsjuk! Något så enormt. Men förhoppningsvis kommer dagen då jag också sätter mig på ett plan till de västra staterna!


Kommentarer
/Mamsen

Nästa gång (eller NÅGON gång) kan du väl ta lite bilder på Times Square i RAW format. Skulle SÅ gärna vilja testa lite HDR i PhotoShop, och för detta ändamål känns Times Square som det ultimata motivet!

<3<3<3<3

Svar: Jag vet inte ens hur man gör det, men lär mig så fixar vi det! :)
annapalmqvist.blogg.se

2012-08-05 @ 19:43:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0