Våga vägra glasbord!

Förra veckan fick vi hem vårat nya köksbord, ett glasbord. Redan då tänkte jag, har de tänkt på att de har två små barn? Tydligen spelar det inte så stor roll här, man ska ha ett snyggt hem till vilket pris som helst. Och visst är det snyggt, fram tills något av barnen rör vid det.

Jag är just nu så trött på detta glasbord! Jag hade ett litet ögonblick där jag tänkte tanken att det kommer ju i alla fall bli lättare att torka av. Så fel man kan ha. Helt plötsligt har man, istället för en sida att torka av, fått tre sidor. Ovansidan, undersidan och kanterna runt om. Ett evigt torkande! Inte nog med det så lämnar det ju ränder hur man än torkar det. Ikväll gav jag upp efter att ha försökt torka av det fyra gånger och misslyckats att få bort ränderna! Spelar ingen roll om man torkar med bara vatten, vatten och lite lite diskmedel, windex. Med papper, med tvättsvamp. Allt lämnar samma resultat!

SNÄLLA! Finns det någon där ute som har något bra tips på att bli av med detta randiga problem? Jag måste stå ut med det här bordet i lite mer än fem månader till och har knappt gått en vecka!



Kommentarer
/Mamsen

Prova fönsterputs och hushållspapper.. :-)

2012-08-01 @ 08:23:28
Emelie

Vi har glasbord i vardagsrummet och jag gör rent med papper och fönsterputs :) Det funkar bra!

Svar: Vänta tills den lilla knodden blir typ 1 år, då kommer du också stå där och svära över glasbordet! Tack för tipset! :)
annapalmqvist.blogg.se

2012-08-01 @ 08:38:49
Pernilla

Jag brukar använda fönsterputs :) det funkar!

2012-08-01 @ 17:49:35
Anonym

Haha, testa fönsterputsmedel kanske? Glas som glas, haha :) din blogg är bra, brukar följa den varje dag. Funderar själv att åka som au pair :)

Svar: Vad kul att du gillar den! :) Tack för tipset! Tycket du absolut ska åka som au pair! Bland det bästa jag gjort!
annapalmqvist.blogg.se

2012-08-01 @ 20:16:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0