Vänd om och spring!

Har en liten rolig berättelse från dagen idag som jag tänkte att jag skulle dela med mig av!
 
Jag och den minsta var i djuraffären och tittade på djuren. En äldre man som jobbade där kom fram och pratade med oss. Efter en stund gick det upp för mig att han trodde att jag var Eddies mamma, vilket inte är något ovanligt i sig. Det händer ganska ofta att de tror att barnen är mina, både för att vi är ganska lika och för att det inte är speciellt ovanligt med unga mammor här. Vi började prata om att vi snart skulle åka och plocka upp storebror från skolan och mannen tittar på mig och säger "I can't belive that you got two kids and look as good as you do, God bless you!". Vid det här laget hade det hela gått för långt för att förklara att jag faktiskt inte är deras mamma, utan bara deras au pair. Det blir mer pinsamt att försöka förklara det hela än att bara hålla med.Efter att ha gått runt en stund och tittat mötte vi mannen igen på vägen ut och han stannade mig och fråga vad jag hette. Jag berättade och han svarade med en förstående röst "I'm going to think about you Anna". Tror vi ska ha ett litet uppehåll från djuraffären ett tag nu, hahaha.
 
Väl hemma igen började jag tänka efter på vad han hade sagt. Jag såg bra ut för att ha fött två barn. Är det något positivt eller negativt egentligen med tanke på att jag faktiskt inte fött något barn alls? Med detta i tankarna gav jag mig ut på en powerwalk så fort jag slutat jobba. Med Kelly Clarkson sjungandes "what doesn't kill you makes you stronger" i öronen gick allt ganska så lätt. Motivationen steg om möjligt ännu mer när låten "Sweetest ass in the world" donade ur hörlurarna. Man vill ju förverkliga det budskapet så att säga, haha! Sen att bilarna kör om en som om man var fyra radhus bred, det är väl något man får försöka ignorera. Nöjd är jag i alla fall även fast jag skulle vilja få lite bra resultat snabbare!
 
 
Nu är det dags att duscha och sedan gå och lägga mig. Det är en dag imorgon också!
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0