4 veckor i New Jersey

Idag är det exakt en månad sen jag kom till USA och har nu bott med familjen i fyra veckor! Det känns som jag nyss kom hit, tiden bara flyger iväg. Den senaste veckan har gått så fort, hinner knappt med!

Idag började jag inte förän kl 11:30, vilket var helt underbart! Melissa, Amy och Dylan åkte in till New York för att besöka doktorn och jag och Eddie stannade hemma och bara tog det lugnt. Vi lekte lite nere i källaren, åt lunch ihop och sen var det dags för den lilla att sova middag. Han var jättetrött så det var inga probem att få honom att sova. När han vaknade 2 ½ timmar senare gick vi ner i källaren igen innan de andra kom hem.


En nöjd Eddie in the babu (basement)

Allt hade gått bra hos doktorn men stackars Dylan var helt slut. Mycket nya intryck när man varit i den stora staden! Hade han fått välja hade han velat åka taxi hela dagen, haha. Han är så söt!

Imorgon är jag ledig så jag tänkte jag skulle försöka mig på att laga någon svensk mat. Ted är väldigt nyfiken på svenska köttbullar, så det är väl något jag måste se till att göra. Har aldrig gjort det förut, men enligt min mamma ska det vara väldigt lätt. Så lätt att man nästan inte kan misslyckas, så det känns tryggt! Vill dock göra någonting annat också som lite mer representerar vad jag brukar äta hemma. För konstigt nog äter jag inte köttbullar varje dag, haha! Får fundera vidare på vad jag ska försöka mig på att laga för att visa lite av mina matvanor. En stor sallad till är i alla fall något som ska visas!  

Nu blir det slöa framför tv:n och somna till något halvtråkigt tv program som man endast fastnat för just för att det är så enkelt att hänga med i! Det är inte så svårt att hitta sådana program här kanske man också ska tillägga. Och om det skulle vara så att det är lite jobbigt att hänga med i storyn så går de i repris sådär varje kväll i en vecka! Det sorgliga i det hela är att det faktiskt är sant...


Kommentarer
Broder din!

Tjänare! nu har jag läst alla dina inlägg för att hålla mig vaken! klockan är 01:36 och taxin kommer 04:15... känner att det kan bli rätt svårt att hålla sig vaken, men nu jävlar ska man bli brun och vräka i sig mat! you got to love all inclusive! ;) verkar som att det inte går någon nöd på dig heller! BOOOOORN IN THE USA!

2012-02-14 @ 01:41:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0