En helg i New York

I torsdags hade jag varit här i 5 veckor! Det är helt otroligt vad tiden går. Men har haft en jättebra vecka!

Den här helgen kom en av de svenska tjejerna som jag träffade redan på Arlanda och flög ihop med hit till staterna. Hon bor också här i New Jersey, dock ganska långt ifrån mig ändå. Tar 2-3 timmar att köra hit från henne. Så hon tog tåget upp hit i fredags kväll efter hon slutat jobba, sov kvar och åkte hem nu ikväll.

Så den här helgen har jag varit inne i New York hela helgen. Eftersom vi bor ganska nära New York kan man hur enkelt som helst åka bara över dagen. Så igår (lördag) visade jag henne runt här i mitt område, finns dock inte så mycket att visa, sen åkte vi in till New York. Vi tog bilen till Newark och därifrån tog tåget till New York. Hur smidigt som helst.

Under lördagen hade vi en liten "kolla på sånt man borde ha sett" tur. Vi tog tunnelbanan ner till den plats där World trade center stod för 11 år sen och där de nu håller på och bygga ett moniment. Vi märkte dock att det var inte så mycket att se, så vi gick vidare för att se Brooklyn bridge. Efter det vandrade vi vidare för att se The green bull som tydligen är ännu en grej man ska ha sett. Vi såg den när vi åkte på turen under kursen, men det var bara för några sekunder. Nu kunde vi stå och beundra den stora rumpan och känna att det faktiskt var tillräckligt att se den. Inga kort behövde tas.


En bild från google på The green bull

Därifrån tog vi sen tunnelbanan upp igen till Time Sqaure och gick runt och tittade där, tog en tripp inne på Macy's då det började regna. Vi gick även och kollade efter det hotell som hon och hennes pojkvän ska bo på när han kommer hit till USA för att hälsa på i slutet på mars. Samma vecka som min familj kommer faktiskt. Senare blev det middag på Planet Hollywood mitt på Time Square! Vi var hemma i huset igen kl 1 på morgonen och gick och la oss för att vara pigga till shoppingen vi planerade för söndagen.

Så idag åkte vi upp för att shoppa. Vi var inne på Macy's en stund, men hittade inget jättespeciellt. Vi sparade nog oss inför Forever 21 på Time Square som vi var väldigt sugna på att gå till. Det är ett Forever 21 med hela fyra våningar, helt otroligt stort. Båda hittade en del kläder att köpa där. Allt som allt var vi där inne i 1 ½ timme, då förstår ni hur mycket kläder det finns där. Vi gick in i lite andra affärer också, men till slut kunde vi inte hålla oss längre utan gick till H&M, fast vi sagt att vi inte skulle göra det. Där hittade vi båda mest kläder.

Efter all shoppning var det dags att äta lite innan vi tog tåget tillbaka till Newark där Melissa (min kompis, vet att det är förvirrande när både hon och min värdmamma heter det) skulle ta tåget vidare hem.

Nu är klockan snart halv 11 och jag är jättetrött. Imorgon fortsätter en ny jobbvecka. Denna vecka är dock ganska specell eftersom det är en helgdag imorgon som kallas Presidents day. Jag jobbar ändå men Melissa (min värdmamma) och Ted (min värdpappa) ska åka in till New York och fira sin bröllopsdag. Så imorgon kommer Melissas mamma Rosie och hjälper mig då de kommer sova kvar i New York över natten.

Nu är det dags att sova för mig. Ska bara gå upp och kolla planerna inför imorgon, sen blir det lägga huvudet på kudden. Ska bli så skönt då även mina fötter behöver få vila. Efter två dagars promenad i New York har de bestämt sig för att strejka! Helt förståligt faktiskt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0