Promenad i solskenet

På tisdagar är båda pojkarna hemma hela dagen. Vi brukar i vanliga fall ha en playdate på tisdagar, men p.g.a. sjukdomar och annat så gick det inte att genomföra idag. Så istället tog jag med pojkarna på en liten promenad ute i solskenet.

Igår när den stora var i skolan tog jag med den lilla på samma runda och vi hittade något som påminner lite om kastanjer. Som en blandning av kastanjer och kottar ungefär. Har ingen aning om vad det är, men de såg riktigt coola ut. Det tyckte även pojkarna så jag tänkte att vi kunde samla ihop några och ta med hem och måla.


Två glada pojkar i vagnen. Tror dock vagnen börjar bli lite för liten för Dylan. Eller han för stor, välj själva!


Dylan med samlingspåsen i  högsta hugg!


"Stör mig inte, jag plockar ju här!" Eddie i full koncentration!

Min tanke om att måla dem var ju en fin tanke, men det visade sig ju att vi inte hade några penslar i detta hus. Blir något att fixa senare. Hade jag haft lite äldre barn hade jag kunnat låta de doppa, vad det nu är vi har samlat ihop, i färg. Men efter min oerhört smarta idé för några veckor sen, att måla med händerna, inte blev riktigt som jag hade tänkt mig (färgexplosion) så valde jag helt enkelt bort det alternativet denna gång.

Dagens I-landsproblem: Det är för varmt med vinterjackan, men när det blåste för kallt utan. Livet är bra tufft ibland...



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0