Social security number, check!

Så var det äntligen fredag. Veckan har rullat på och idag har jag varit ledig. Gick upp kl 10 och hoppade in i duschen. Nyduschad och fräsch mötte jag barnen och Amy här nere i källaren. Det kunde bara betyda en sak, inredaren var här. Gjorde mig i ordning och busade lite med pojkarna, sen kunde jag inte hålla mig längre. Var bara tvungen att gå upp och kolla vad som hände där uppe.

Människor och möbler överallt var det första som mötte mig, haha. Barnens mormor var här idag också och hon mötte mig med en stor kram. Hela den här familjen är så himla mysig! Blev presenterad för inredaren som var helt upptagen med sitt och vände sig om med ett snabbt hej och fortsatte sen med det hon höll på med. Kände att jag kanske skulle hållt mig där nere i alla fall, men magen kurrade så jag gick vidare mot köket istället.

Efter en snabb frukost åkte jag iväg för att fixa mitt Social Security Number. Efter orden "Prata inte med någon annan än personalen. Det finns så mycket mysko folk där" från Amy så kände jag att det kanske inte skulle bli en så rolig upplevelse som jag hade tänkt mig. Bar mig iväg i alla fall och GPS:en, även kallad Sally, guidade mig hela vägen fram till det kontor jag skulle till. Man kan inte annat än älska Sally! Hon kan bli lite förvirrad ibland, men idag var hon på sitt bästa humör och mycket tydlig!

Efter att ha hittat en parkeringsplats och nästan fått parkeringböter (hann bara lämna bilen så kom en polis och skulle ge mig böter. Tur att jag glömde kolla vilket nr jag hade på parkeringsplatsen så att jag var tvungen att gå tillbaka och se detta, annars hade jag fått en bot) så var jag redo för att samla ihop alla papper och bege mig in i byggnaden. Fick hjälp av en snäll själ att visa mig hur man fixade en kölapp och sen var det bara att sätta sig ner och vänta. Tog inte alls lång tid innan det var min tur och då var det bara att lämna alla papper till den snälla damen på andra sidan glasrutan och vänta på att hon skulle bli klar. Hon ställde bara några få frågor om hur mitt namn stavades och vilka jag bor hos. Sen var det klart och kortet med nr:et kommer på posten om ca två veckor, perfekt!


Social security card

När jag kom hem var fortfarande huset fullt med folk, men snart började de små smått bli klara. Jag satt och pratade lite med Amy vid köksbordet och kollade hur läget var med allt och alla. Den äldsta pojken vaknade idag med utslag över hela kroppen! Just nu känns det som att de här pojkarna aldrig kommer bli friska. Just när de börjar känna sig bättre så händer något nytt. De hade tagit honom till doktorn i morse och han hade fått en ny medicin igen. Det är tredje medicinen på lite mer än en vecka. Helt otroligt!

De senaste timmarna har jag bara tagit det lugnt och tittat på ett gammalt avsnitt av "Sing a long". Självklart det avsnittet när Shirley var med för några år sen. Programmet ska börja sändas igen och i år är inga mindre än Shirley och Markolioo lagledare! Kan verkligen inte vänta tills premiären är!! Tur att tv3 play finns!

Det är några timmar sen jag åt något nu så min mage börjar påminna mig om detta. Dags att inta övervåningen igen och se vad som hänt. Vet att alla inredare är borta nu, men pojkarna är vakna och värdpappan kom hem för ett tag sen. Fullt hus med andra ord, men det är då det är som roligast!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0