Thank God for nap time

Tredje gången gilt, idag sover båda pojkarna middag! Finns bara ett ord för det hela, underbart! Så nu ska jag uppdatera om vad som hänt sen sist :)

I fredags hade jag en lugn dag med bara en massa slappande. Åkte och handlade det jag behövde för att göra köttbullar och brunsås, då det var tänkt att jag skulle göra de under helgen. Istället blev det något jag gjorde medan barnen sov i måndags. Men det är något jag kommer tillbaka till senare i inlägget. På kvällen kom Elodie hit, precis som vanligt och vi kollade på Jersey Shore. Inte ett program som underhåller mig speciellt mycket, men de andra älskar det.

I lördags kom min Melissas faster/moster hit och stannade till söndagen. Jag hade barnen själv i några timmar så att Melissa, hennes faster/moster och mamma kunde åka iväg och shoppa lite och äta lunch i lugn och ro. På kvällen beställde vi pizza och diskuterade hur vi tycker Melissa ska möblera huset. Efter inredaren var här för några veckor sen har vi möbler här som vi inte ens äger. De är här för att vi ska känna efter om vi vill ha dem eller inte, tydligen så det funkar här. Så vi kände efter i lördags, haha. Senare på kvällen kom Amy, Elodie och hennes "ersättare" Matilde. Vi kollade på film och de sov kvar över natten.

Söndagen var en lång, men väldigt rolig dag. Jag, Amy, Elodie och Matilde åkte och kollade på bio. Vi såg "Beauty and the beast" i 3D på en dine in bio. För er som inte vet vad det är så är det en biosalong där man kan äta middag samtidigt som man kollar på filmen. Så man har en egen servitör som tar din beställning och kommer med maten till dig. Vi åt ingenting där av en anledning, vi skulle åka in till New York efteråt. 


Dine in cinema

I New York besökte vi Chinatown. En annorlunda del av New York, men väldigt intressant. Vi gick omkring och tittade på allt och Amy köpte lite hårband hon ville ha. Några timmar senare åkte vi hem och då började det snöa! Det varade dock inte speciellt länge, men det var i alla fall snö. 

Nu vaknade min lilla kotte, så dags att avrunda. Får uppdatera er mer en annan dag. Nu har ni alla fall något att läsa.

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0