Sista helgen i februari

Har haft en jättebra helg. Igår åkte jag och Mathilde och shoppade på ett shoppingcenter i Bridgewater, ungefär 15 minuter från mig. Det var där vi åkte och kollade på "Beauty and the beast" på en dine-in bio för några veckor sen. Det är ett super stort shoppingcenter med mycket att kolla på! 

Jag har sen jag kom hit letat efter en handväska. Jag lämnade min hemma och nu inser jag hur mycket jag faktiskt behöver en. Saken är den att jag är väldigt kräsen när det gäller sådana saker. Så jag har letat sen jag kom hit, men det var inte förrän igår jag faktiskt hittade en som jag gillar. Så nu är jag stolt ägare till en handväska igen, haha. Självklart så åkte det med lite annat under shoppingrundan också. 


Hårfön, handväska, solglasögon, armband och halsband blev dagens shopping

Idag har jag haft en soft dag, med betoning på soft. Har tittat på svensk tv på nätet, pratat med mamma via Skype, pratat med lite vänner på facebook. Helt enkelt uppdaterat mig om världen där hemma. Det är skönt att inte göra någonting alls ibland.

Imorgon börjar veckan igen och den här veckan är så normal som det kan bli. Som min värdmamma Melissa sa, vi vet inte riktigt vad en normal vecka är, men vi kom fram till att en normal vecka är en vecka då någonting förändras. Så vi får väl se hur det blir den här veckan. Den stora ska till skolan imorgon i alla fall och den lilla och jag kommer vara ensamma hemma i de tre timmarna. Vi får se vad vi hittar på då mer än att tvätta. Tvätthögarna tar aldrig slut här. Bara att vänja sig tills man själv får barn någon gång i framtiden.

Nu ska jag fortsätta kolla på den film jag fastnat för. Har inte riktigt fattat grejen med varför man visar samma film två gånger i rad på samma kanal. Men just nu var det ganska bra då jag inte hann se början. Kanske är det som är själva grejen med det hela, haha. Vem vet!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0