Tre veckor i New Jersey!

Igår var en lång dag. När jag trodde dagen snart skulle vara slut påminde Amy mig om att det var au pair möte på kvällen. Inte alls vad jag hade tänkt viga min kväll åt, hade tänkt mig mer chips och tv. Blev inte riktigt så...

Men för att ta gårdagen från början så började allt med att ta upp barnen på egen hand. Tyckte att den äldsta var rätt varm och tog tempen på honom. Hade fått sagt att om pojkarna har en temperatur på 101 har de feber, och han hade 100 så jag antog att det var helt okej. Han vägrade äta frukost, vilket inte är något väldigt ovanligt så jag reagerade inte något större. Vi åkte och lämnade honom på dagis och var på väg till doktorn med den lilla då min värdmamma ringde. De hade ringt från dagiset för stackarn hade feber. Så det var bara att vända och åka och hämta honom.

Bilen fortsatte vidare mot doktorn där vi nu inte bara hade blöjeksem och hosta att kolla upp utan även den dubbla öroninflamationen och nya febern. Den äldstas öroninflamation och feber var ingenting att göra åt. Öronen såg bättre ut och febern var inget att oroa sig över. Den lillas blöjeksem ska luftas vilket gjort att vi har en egen liten Kalle Anka här hemma, haha. Han ser så söt ut när han springer runt med rumpan bar. Efter att doktorn lyssnat på hans lungor bestämde hon sig för att han skulle prova en inhalator. Vi fick låna en maskin med en mask som vi ska sätta på honom och låta medicinen ångas så han kan andas in den. Detta ska vi göra var fjärde timme och han hatar det verkligen.

Väl hemma tog vi det bara lugnt och värdmamman kom hem tidigt så vi kunde gå på mötet. En kille från Intrepid, ett företag som tar med grupper på resor runt om i USA, var där och pratade om det. De har turer allt ifrån runt kalifornien till en resa genom stora delar av USA. Det är inte speciellt billigt, men de säger att det ska vara värt det. Jag ska fundera på det helt enkelt. Kanske inte gör det under tiden jag är här i USA, men chansen finns ju kvar även när jag åkt hem. Vore rätt häftigt att ta den turen genom hela USA! De har även turen i andra länder än USA så ta en titt om ni är intresserade att resa i världen! Klicka här för att komma till deras hemsida!

Idag har varit en väldigt mycket lugnare dag. Började inte jobba förrän 8:15 vilket var skönt. Har inte sovit bra i natt. Haft mycket konstiga drömmar och vaknat ett antal gånger. Så det kändes skönt att inte behöva gå upp förrän klockan 7. Vi har inte gjort något speciellt, barnens mormor kom på besök så vi umgicks med henne. Värdpappan kom hem ovanligt tidigt och vi har bara haft en lugn och skön dag. 

Har nu tagit kort på huset som jag bor i för att visa er. Vet att många av er är väldigt nyfikna! 


Kan lova er att huset är precis lika vackert inuti som utanpå! 

Imorgon har jag ledigt! Ska åka iväg och fixa mitt Social Security Number som jag varit så nervös över. Känner mig mycket mer säker på det hela nu då jag är mer insatt i vad det innebär och vad som kommer att hända, så jag ska åka själv. Har förberett allt nu ikväll, mycket papper som vanligt. Under morgondagen kommer även en inredare hit och ska börja inreda huset. De har bara bott här i ungefär ett år så alla rum har fortfarande inte möbler. Ska bli riktigt intressant och se hur det går till när de kommer hit. Kvinnan som kommer ska tydligen vara lite skrämmande, men väldigt bra på det hon gör. Så det kan bli riktigt spännande, haha.  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0