Helgen som varit

Hann aldrig uppdatera något om gårdagen eftersom jag jobbade till kl 00:30 då föräldrarna kom hem från festen de var på. Så nu blir det hela helgen uppdaterat i samma inlägg..

Lördag:
Tog lite sovmorgon eftersom jag antog att kvällen skulle bli lång. Båda killarna hade blivit något sämre men repade sig någorlunda under dagen. Så när det var dags för mig att ta över mådde de ändå ganska bra. Ungefär klockan tre åkte föräldrarna iväg till festen och jag blev kvar ensam med den äldsta som sov middag och den yngsta vaken eftersom han vägrade sova. Han hade sovit lite på förmiddagen så jag förstår att han inte var trött. Drygt en timme senare vaknade den äldsta och vi gick ner i källaren och hade dansparty! De älskar det och det är rätt kul för en annan också, haha. Spelade in lite när vi dansade, inget super bra klipp kanske. Men så kul och se i alla fall. Ska försöka lyckas visa det någon dag.

Efter danspartyt och lite ytterligare lek vad det dags för middag. Den lilla har matvägrat i tre dagar nu och han måste äta för att kunna ta den medicin han tar just nu. Så det blev en liten fight men jag lyckades till slut få i honom både lite mat och medicin! Kände mig riktigt stolt faktiskt. Den stora åt själv och det gick förvånadsvärt bra. Han brukar kunna ta rätt lång tid på sig och krångla en del, men det gick riktigt bra! Barnen fick sedan leka lite för sig själva medan jag plockade undan röran efter min fight med den minsta och sen var det läggdags.

Hela dagen gick verkligen bättre än förväntat och det känns så bra!


Dansparty/kramkalas nere i källaren!

Söndag:
Redan i fredags så gjorde jag något som är något ut över det vanliga när det gäller mig. Har börjat prata med en svensk tjej som inte bor så jättelångt ifrån mig. Tar ungefär 40 minuter att åka med bilen till henne, så inte så farligt. Hon och några kompisar skulle åka till New York den här helgen och hon undrade om jag kanske ville följa med. Hade då bestämt med Sabine, den tyska tjejen som jag delade rum med på kursen, att vi skulle ses och hitta på något. Kollade med henne om hon ville följa med in till New York och det ville hon.

Nu undrar ni säkert vad som var så ovanligt med det här, men för er som känner mig riktigt väl vet att jag gör nästan aldrig något sånt här så spontant. Jag är ett kontroll/planerings freak och det gör att om jag ska iväg någonstans måste allt vara planerat in i minsta detalj, vilket det inte alls var nu. Jag visste inte förrän i morse vilken tid tåget gick eller vart vi skulle.

Jag gick upp tidigt i morse för att hinna ta en liten körlektion med värdpappan idag igen för att kunna få rejält godkänt för att kunna köra hans barn i bilen imorgon. Gick jättebra och nästan direkt när vi kom hem så kom Sabine hit. Perfekt tajming. Jag och min värdmamma hade då precis börjat kolla på när tågen till New York gick och vi hittade ett tåg som gick ganska så snart. Jag fick köra till tågstationen med värdpappan brevid så han kunde ta bilen hem igen när han lämnat av oss. Tågresan dit gick bra, trots att vi behövde byta tåg en gång. Jag var livrädd, men allt gick jättebra! Det var en tågstation med två spår så det var inte speciellt svårt, inget att hetsa upp sig över direkt!

Väl framme i New York skulle vi lyckas få tag på den svenska tjejen och hennes kompisar och se vart vi skulle ses. Jag ringde och ringde och ringde men inget svar. Till slut bestämde jag mig för att vi skulle börja gå någonstans i fall att de inte skulle svara alls och vi skulle bli själva hela dagen. Efter en liten stund ringde hon upp igen och vi bestämde en plats att ses. Vi hittade varandra och de undrade om vi ville med till Brooklyn och gå över Brooklyn Bridge. Så vi tog tunnelbanan dit och gick sedan hela vägen över Brooklyn Bridge och upp mot Manhattan igen.

Tog inte med min kamera eftersom jag inte har någon väska att ha den i just nu. Måste köpa mig en handväska snart för jag håller på och bli tokig av att inte ha någon. Skulle ha tagit med mig min hemifrån, big mistake! Men försökte ta lite bilder med min mobil. Blev kanske inga direkt super bilder, men i alla fall ett bevis på att jag fakiskt varit där!


Brooklyn Bridge!

Efter Brooklyn Bridge äventyret, som tog ett tag efter att ha försökt hitta rätt tunnelbanelinje fixa tunnelbanekort och lite annat så började vår jakt efter något att äta. De andra tjejerna hade ett favorit ställe som vi försökte leta upp. Efter mycket om och men så hittade vi det och det var verkligen värt letandet, super god mat hade de!

Sabine mådde inge bra idag och ville nog mest av allt åka hem till sin säng, så när vi hade ätit och suttit och pratat ett tag med de andra så bestämde vi oss för att ta tåget hem igen. Vi bor ju nära New York så man kan ju alltid åka tillbaka!

Blev en kort tripp till New York, men helt klart värt det. Nu vet jag att jag faktiskt klarar av att åka till New York själv och att det faktiskt inte är en så big deal som jag alltid tror att det ska vara.

Imorgon börjar jobbveckan igen och då ska vi försöka få det så lik det bara går hur det kommer vara när Amy åker. Så imorgon är det jag som håller i tyglarna utan Amys närvaro. Hon kommer finnas i huset, men inte med oss. Det blir fixa frukost, lämna på dagis, fixa lunch, hämta på dagis och lägga barnen för att sova middag. Sen får jag lite rast mellan 14-17 då Amy tar över. Antagligen kommer barnen att sova de tre timmarna, men hon ska finnas här i fall att de inte gör det så jag kan få rast. Då är det dags för mig att vila och helst av allt ta bilen och åka runt lite igen. Tänkte kolla med Amy hur man hittar till det stora shoppingcentret och kanske försöka ta mig dit. Men vi får se. Det blev ju ingen shopping varken i fredags eller idag så jag måste ju göra det någon gång.

Nu är det verkligen dags för mig att gå och duscha för att sen lägga mig i min varma sköna säng! Kommer nog somnat helt ovaggat ikväll. Är helt slut efter alla intryck i den stora staden!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0