I'm alive!

Första inlägget från amerikansk mark! Jag har landat i USA och jag lever fortfarande. Men det är knappt om du frågar min hjärna. Riktigt trött efter en lång resa och en tidskillnad som sätter sina spår!

Planet landade tidigare än planerat, och vad tror ni är det första som vi såg där längst landningsbanan om inte ett stort IKEA varuhus! Alla kontroller gick jättebra och sen hade vi en sådan extrem tur när vi kom till bagagebandet, då våra väskor kom på rad och bland de första väskorna! Hittade, efter lite om och men utgången och där stod de och väntade på oss med skyltar! Kunde inte gått smidigare faktiskt!

Väl på hotellet fick vi lite information om hur dagen skulle se ut (ledigt hela dagen då alla au pairer kommer olika tider). Så jag och tre svenskar till bestämde oss för att ta den buss som de har går mellan hotellet och ett stort shoppingcenter för att kolla läget där ute. Där åt vi kvällsmat, en hamburgare för att starta riktigt amerikansk! Och när vi stod och väntade på bussen tillbaka till hotellet hände något så gulligt. En liten tjej, max 2 år, kom fram till mig och kramade om mina ben! Så himla söt! Sen tittade hon upp på mig med stora ögon och sa "Hello! Bye bye!" och gick iväg, hahaha.

Just nu sitter jag på hotellrummet och bara degar! Jag delar rum med en tjej från Tyskland som kommer bo i närheten av mig sen. Men för tillfället är hon iväg och äter. Vi ska få ytterligare en rumskompis senare, men hon/han kommer antagligen med det sista flyget kl 11 ikväll! Då lär jag redan sova som en stock, så det blir en överraskning vem denna människa är imorgon bitti! Vi kommer bli väckta kl 6 imorgon, ingenting jag ser fram emot faktiskt! Har man tur kanske den svenska tiden sitter i så det inte blir allt för jobbigt!

En efterlängtad dusch står nu på schemat, sen ska jag nog faktiskt krypa ner under täcket. Ska bli riktigt skönt att få sova, för det var ett tag sen nu!









Kommentarer
Mamsen

Skönt att allt gick så smidigt.

Ha det bra så hörs vi senare.... ;-)

2012-01-10 @ 08:59:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0