Dagen med stort D väntar!

Så var det snart dags att gå och lägga sig igen. Dagarna rullar på så otroligt fort! Man är helt slut efter alla intryck under dagen.

Idag har vi lärt oss hur man uppfostrar barn i USA och även fått öva på hur man ska göra, haha. För en annan som har pluggat barn och fritid och dessutom jobbat på dagis i lite mer än ett år, så känns det lite löjligt. Men jag märkte snabbt att många av tjejerna har ingen aning om hur man ska göra. Känns lite skrämmande på något sätt. Vet inte om jag skulle vilja ha en au pair som inte har en aning om hur man ska ta hand om barn och som dessutom inte kan speciellt mycket engelska så man kan förklara för dem vad man menar. Men ja, det ska nog gå bra för de också! Antar att det är det som är syftet med kursen, att vi ska lära oss allt det!

Imorgon är det den stora dagen. Klockan 13:00 (amerikansk tid) kommer min värdmamma och hämtar mig här på hotellet. Jag är riktigt nervös, men jag är säker på att allt kommer gå jättebra!

Nu har jag sagt i snart 1 ½ timme att jag ska gå och duscha, så nu är det verkligen dags. Har suttit och pratat med min rumskamrat som är från tyskland och tiden har bara runnit iväg. Så nu är det dags att ta min lilla rumpa från stolen och gå in i duschen!

Bilder från New York turer kommer snart upp, håll ut! Jag har börjat fixa dem, men blev aldrig klar. Får se när jag får tid för det.. Har vi tur så kanske det finns tid över i helgen! Men ni lär märka.

Take care! <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0