En helt vanlig dag

Jag är helt utmattad! Har nu jobbat de tre längsta dagarna under veckan och jag är verkligen helt slut. Tror det är mest för att allt är så himla nytt, för att ta hand om barn är jag ju van vid. Men att prata engelska, lyssna på engelska, hitta alla grejer överallt och komma in i alla rutiner gör att min stackars hjärna går på högvarv.

Idag har varit en händelserik dag, men ändå ganska lugn dag. Vi åkte och lämnade den äldsta på dagis och tog sen med den lilla till doktorn för att ta två st sprutor. Det gick jättebra och Amy lärde mig allt jag behövde veta om vad man ska göra när man kommer med barnen till doktorn! Bra att veta!

På eftermiddagen åkte vi till en djuraffär och kollade på djuren. Gratis zoo som Amy sa, haha. Anledningen var egentligen att Amy skulle åka dit och byta en jacka hon köpt till en kompis hund, men vi passade på att titta på djuren då också. De hade alla möjliga djur, allt från fiskar, fåglar, ormar till katter. Barnen tyckte det var jättekul och vi höll inte på att få med dem hem!

Imorgon jobbar Melissa hemifrån och hon hade tydligen en hel lista med grejer som hon ville prata med mig om. Vet en del saker, men inte allt. Så vi får se vad det blir. Skönt att ha någon som hjälper en med allt. För det är inte bara att åka till USA och ta hand om barn kan jag ju säga, herregud! Papper hit och papper dit!

En sak jag vet att vi ska göra är att sätta oss ner med en karta och börja kolla vart allting ligger och de bästa sätten att ta sig dit. Jag håller på och bli tokig över att jag inte hittar! Jag gillar inte att vara beroende av andra hela tiden, och det är jag verkligen nu. Enda sättet för mig att ta mig någonstans är med någon annan! Vill inte heller att folk ska känna att de måste ta med mig överallt, särskilt inte Amy. Tycker så synd om henne att hon måste dras med mig hela tiden. Även om hon säkert inte tycker att det gör något, men jag vet hur det är att ha någon efter sig hela tiden. Det blir jobbigt till slut!

Nu är klockan snart 21:30 här borta i staterna och jag ska ta och duscha och hoppa till sängs! Imorgon har jag lite sovmorgon, börjar inte förrän kl 8! Det gillar vi! haha.

Hoppas allt är bra med er där hemma. Har pratat med några av er, men inte alla. Vill ni komma i kontakt med mig är det bara att kommentera här eller skriva ett meddelande till mig på fb så svarar jag så fort jag kan! Loggar alltid in på kvällen när jag slutat så då svarar jag!

Ta hand om er! <3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0