Man lär sig av sina misstag

Idag var det som sagt min tur att visa vad jag går för! Hade bestämt mig för att jag skulle gå upp i god tid så att jag inte skulle behöva stressa ihjäl mig för att komma upp i tid. Det enda jag behöver göra på morgonen nu för tiden, innan jag går upp till övervåningen där mina småttingar väntar, är att klä på mig, sätta upp håret (ett måste när man jobbar med så små barn. Det värsta som finns är att ha håret över hela ansiktet!) och borsta tänderna. Helt i min smakl på hur mycket man ska behöva göra innan en arbetsdag! Är ju så himla seg på morgonen.

Blev glatt överraskad över mig själv då jag var klar i god tid imorse och kom upp först av alla! Sen tror jag inte man kan bli gladare av något annat än att höra den lilla säga "Anna!" från övervåningen! Man smälter ju! Efter lite mys i värdföräldrarnas säng med barnprogram på tv:n var det dags för frukost. Där gjorde jag det största misstaget för dagen, något som inte visade sig förrän ett tag efteråt. Jag tog nämligen beslutet att ge den lilla plommon. Jag tror nästan alla inser vad detta ledde till. Bajs överallt och dessutom fyra gånger om! Never agian!

Hela dagen har gått jättebra och jag känner mig mer och mer bekväm i att börja ta över det här. Jag beundrar verkligen Amy som gjort det här i snart 1 ½ år. Det är mycket att göra och jag hoppas jag kommer kunna göra det minst lika bra som hon gör det. Vill inte göra någon besviken, men det tror jag inte heller att jag har gjort än så länge.
Under helgen kom ämnet upp om fotografering. För er som känner mig vet ni att jag är väldigt intresserad av att fotografera. Detta är något som min värdfamilj vet om och de började fråga mig en massa saker om det. Det visade sig att min värdmamma har en liknande kamera som jag har, som hon inte rikigt har koll på hur den fungerar. Så jag ska hjälpa henne med den. Inte för att jag är något slags proffs heller, men man har ju listat ut lite grejer under vägens gång. Har nu ikväll suttit och kollat ut lite bilder som jag kan tänka mig att visa som jag själv har tagit. Tänkte eftersom det är så himla bildfattigt här nu för tiden att jag skulle visa några stycken.









Som vanligt gillar jag att höra era åsikter! ;)

Imorgon vet jag att det står på schemat att åka till doktorn med pojkarna. Som sagt, det verkar som att det är ovanligt att det går en vecka utan att vi är där, haha. Imorgon ska vi kolla upp den äldstas hosta som inte låter speciellt bra. Tror inte det är något att göra åt den mer än att låta honom vila, men jag är inte någon doktor. Bäst att få ett utlåtande av en sådan så min värdmamma kan känna sig lugn och trygg i att ingen av oss gör något tokigt.

Nu väntar duschen och sen sängen! Ska bli riktigt skönt att krypa ner under täcket nu faktiskt!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0