What a day!

Ni kan inte ens ana vilken dag jag har haft idag, haha. Herregud säger jag bara.

Allt började med sovmorgon, vilket var vääääldigt skönt! Gick ändå upp vid halv 10 för att inte sova bort hela dagen. Tog det riktigt lugnt och bara hade det bra. Loggade in på facebook och pratade med lite kompisar, vilket är väldigt skönt just nu när man känner sig allmänt förvirrad.

Efter frukosten tog Amy med mig till massor med olika ställen för shopping. Bland det första hon sa när jag kom var att hon var en shopaholic och det fick jag verkligen se idag. Hon köpte i för sig bara en klänning och ett par skor, men var på väg att köpa väldigt mycket mer, haha.

När hon hade visat mig alla typer av affärer åkte vi till en av hennes bästa vänner här som också är en au pair. Hon tar hand om två st tvillingpar! Två små tvillingar som jag tror är ungefär ett år gamla och ett lite större par tvillingar som är någonstans mellan 4-5 år gamla. Jag kan verkligen inte fatta hur hon lyckas, men det gör hon verkligen. Jag skulle verkligen inte fixa det!

Innan vi åkte hemifrån frågade min värdmamma Melissa om det var okej att jag körde lite idag också, så när vi skulle tillbaka från Amys kompis (som jag fortfarande inte kommer ihåg vad hon heter fast de pratar om henne hela tiden, pinsamt!) så fick jag köra. Jag säger bara, herregud! Det var tur att bara Amy var i bilen för jag har aldrig kört en automatväxlad bil förut och det började med katastrof! Vi kom till en stoppskylt och jag gjorde mig redo för att stanna och glömde bort att jag inte har någon koppling. Så i ren vana tryckte jag ner vänsterfoten rakt på bromsen och vi tvärnitade! Lyckades sen göra om samma grej, men inte lika farligt bara några hundra meter bort! Som sagt, tur att bara Amy var med!

Efter ett tag gick det väldigt mycket lättare när jag väl kom ihåg att bara använda högerfoten. Amy hjälpte mig att försöka hitta och till och med fixade så GPS:en pratade svenska med mig, haha. Exakt samma röst som vi har hemma på vår GPS, haha. Funderar på att döpa henne till något precis som Amy har gjort med den engelska versionen. Hon heter Sally, haha.

Efter den lilla bilturen, som tog ungefär en halvtimme kan jag tänka mig, så åkte vi till en sportbar och kollade på amerikansk fotboll. Det var första gången för mig som jag kollade på en hel match och jag tror jag fattade lite av det i alla fall efter en stund. En kompis till Amy var med, Mike som kommer härifrån New Jersey uppfattade jag det som, och han försökte förklara under spelets gång vad som hände så jag kunde hänga med lite grann.

Amy hejade på det ena laget som spelade, och det här var en riktigt viktig match för dem. Om de förlorade så skulle de bli utslagna. Det blev en riktigt bra match men tyvärr så förlorade Amys lag. När det bara var typ 9 sekunder kvar av matchen så gick de andra laget upp i ledningen och vann matchen. Amy hade vid det här laget druckit väldigt mycket och jag insåg efter ungefär halva matchen att det skulle bli jag som skulle köra hem. Jag var lite orolig över att vi inte skulle hitta hem för Amy pratade väldigt mycket och väldigt mycket annat i bilen på vägen hem, och jag hittar verkligen inte alls. Det blev ju inte direkt bättre när det var kolsvart ute. Men vi hittade hem till slut i alla fall. När vi kom in i huset så började båda mina värdföräldrar skratta åt Amy. Tydligen hade hon aldrig varit så full förut som hon var ikväll. Känns ju bra att jag kommer när det händer. Men det var som min värdpappa sa, hon visste ju att jag kunde köra så då kunde hon dricka, haha. Vi får väl se hur hon mår imorgon.

Amy och Mike åkte iväg igen, var bara här för att lämna av mig för jag var jättetrött. Så när de hade åkt stannade jag i köket med mina värdföräldrar och pratade en stund. De är så himla roliga! Det är så skönt att prata med dem också för jag förstår vad de säger och de förstår vad jag säger så jag behöver liksom inte vara på högspänn hela tiden. Börjar slappna av mer och mer häromkring nu. Det är bara det där med köra bil och att hitta som fortfarande får mig lite stressad. Har inga problem med att köra bilen eller så, men det är verkligen svårt att förstå deras körsystem. På vissa ställen får man till exempel inte svänga vänster så då måste man svänga höger och sen göra nästan som en U-sväng och allt är bara väldigt förvirrande för mig just nu. Men jag kommer nog komma på allt sånt snart.

Imorgon väntar ännu en spännande dag. Vet inte riktigt vad jag ska göra, men alla verkar ha planer för mig. Amy ska åka till västra New York med sin kompis för att köpa påsar att stoppa alla sina kläder i när hon ska åka hem. Mamma du förstår vad jag menar! Tydligen ska det vara en riktigt fin utsikt över Manhattan därifrån så Amy tyckte jag skulle följa med och ta kort. Men min värdmammas föräldrar kommer hit imorgon också och jag vet att de vill träffa mig också. Så förhoppningsvis kan jag göra båda två och göra alla nöjda och glada!

Det blev ett långt inlägg idag, utan bilder. Jag är ledsen, men ni får nog stå ut med att det inte blir så mycket bilder de närmaste dagarna då alla vill visa mig runt och göra saker hela tiden. Jag tror ni förstår mig! Jag lovar att ni kommer få se alla bilder innan jag åker hem härifrån, haha!

Nu är det verkligen läggdags för min del. Jag är verkligen helt slut och tror dessutom att jag börjar få feber... Lagom roligt sådär när man precis har kommit hit. Men förhoppningsvis är det bara att jag är väldigt trött och behöver få sova. Vi håller tummarna för det!


Kommentarer
Anonym

Vad kul att läsa dina inlägg! Och vilka söta barn, hoppas du kommer trivas =) Kram Anna E

2012-01-15 @ 21:25:29
Anna

Anna E: Vad kul att du gillar det! Du är så välkommen in och läsa allt! :D Hälsa alla där hemma! <3 Kram!

2012-01-16 @ 02:25:43
URL: http://annapalmqvist.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0