4th of July

Friday I'm in love, kan man väl säga idag. Underbart väder ute och jag har varit ute och solat större delen av dagen. Gick ner lite i solskyddsfaktor så nu har man allt fått lite färg på kroppen. Vågade dock inte gå ner allt för mycket då jag ska till stranden imorgon och inte vill bränna mig! Vore ju dumt menar jag.
 
Tänkte jag skulle bjuda på lite bilder från 4th of July firandet inne i New York i onsdags också.
 
Hoppas vi att ingen tar illa upp för att jag håller flaggan åt fel håll! Men den var ju rätt från mitt håll i alla fall.
 
Tror jag väljer att låta bilden tala för sig själv! haha
 
Fyrverkerier som underhöll oss i en halvtimme ungefär.
 
Ikväll blir det lite festande. Så har för första gången köpt en brun påse idag, haha. Vissa av er förstår säkert precis vad jag menar, men för att vara säker på att alla förstår tänker jag nu förklara detta. När man köper alkohol här, vart man än köper det, så får man det i en liten brun påse. Spelar ingen roll om det är en vinflaska eller en liten ölburk. Allt kommer i en brun påse. Den bruna påsen är till för att man inte ska kunna se att man har köpt alkohol. Detta har jag och min mamma diskuterat ett antal gånger sen vi var i Florida för 6 år sen. För alla vet ju vad som finns i denna bruna påse, varför ha den? Visst, man kan inte se innehållet, men spelar det egentligen någon roll? Då kan man ju lika gärna ha en systemetpåse som hemma. Man ser att man köpt alkohol (precis som med den bruna påsen) men ser inte vad. Jag säger bara amerikaner amerikaner....Varför göra det så komplicerat? 
 
 
Nu blir det lite mat i magen och en dusch. Sen ska jag köra iväg en kompis till tåget och sen vidare till Anni för lite party! Ska bli riktigt kul!
 
See you!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0