Jag ångrar ingenting!

Jag vill börja med att säga att det är så himla skönt att vara ledig! Har inte gjort ett smack idag, vilket är helt underbart ibland. Solen har stått högt på klarblå himmel, så jag ägnade förmiddagen utomhus. Ryktas om att det ska bli minst lika fint imorgon så det blir nog detsamma då, solstolsläge!
 
Nu på kvällen kom Mathilde över och jag lagade lite mat till oss båda. Hon ville prova på något som jag vanligtvis äter hemma i Sverige, så jag drog till med kyckling i currysås och ris. Kände för det idag, så det fick det helt enkelt bli! Hon gillade det, tar det som ett stort plus i kanten till mig själv, haha.
 
Nu är jag ensam här hemma igen. Tänka sig att då börjar man få lite hemlängtan. Har aldrig riktigt gillat att vara ensam. Inte det att jag är rädd, men jag gillar att ha folk runt omkring mig. I alla fall ha valet att kunna gå och prata med någon. Saknar det! Men jag har det jättebra här borta också. Upplever min dröm jag haft så länge och träffat nya vänner från hela världen. Fortfarande slår mig tanken, tänk att jag vågade! Att jag vågade åka iväg helt själv, utan att egentligen veta vad som skulle hända. Ångrar ingenting, men man kan ju inte hjälpa att man saknar saker hemma också.
 
För att inte helt gå ner mig i hemlängtan här så tänkte jag visa lite bilder på några av mina nyfunna vänner här borta!
 
Jag bara älskar den här bilden! Vi tackar Anni för denna underbara idé! ♥ Bilden är tagen i Princeton förra helgen.
 
Jag och Mathilde igår på 4th of July firandet inne i New York!

Som ni ser på bilderna så ser det ju inte direkt ut som att jag lider. Men hemlängtan och saknad är jobbiga känslor att tackla. Nu har det gått 6 månader och det är lika många kvar. Tiden har gått väldigt fort samtidigt som jag har upplevt så himla mycket på den lilla tiden. Jag ångrar ingenting är allt jag kan säga!
 


Kommentarer
/Mamsen

Håll ut!! :-)
Tycker du ska slå dej på att bli filmare!!! NOT!!!
Vi skrattade gott åt din video, fler såna...
Love you!! ;-) <3<3<3

Svar: Har du provat att filma blixtar i mörker förut eller? hahahaha Det är inte helt lätt! Love u! <3
annapalmqvist.blogg.se

2012-07-06 @ 17:34:02


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0