Been there, done that, bought the T-shirt

Har sen några månader tillbaka vetat att jag skulle delta i en flash mob inne i New York. Har varit väldigt mycket planerat runt omkring det och det hela kändes väldigt spännande. Så idag var det dags! Men aldrig hade jag väl trott att det skulle bli som det blev, haha.

Mathilde kom hit runt 12 tiden idag och vi tränade in själva dansen. Ja, vi var lite sent ute kanske. Men dansen var som tur var väldigt lätt och vi lärde oss den utan problem på ungefär en timme. Hade tjuvtränat lite igår kväll, men vet inte riktigt hur mycket det hjälpte. Vi tog oss in till New York och efter ett snabbt besök på Macy's var det dags att ta sig till Time Square där allt skulle hända.

Planen var den att prick kl 18:00 skulle alla som deltog stå helt stilla i valfri position i 2 minuter. Det var ju dock inte jättelätt då allas klockor går olika och många hade nog inte ens läst informationen heller. Så efter att ha gjort det i ungefär 30 sekunder ringde den klockan som vi väntade på. Då var det dags för oss att sätta på oss våra tröjor som vi köpt och sedan skulle musiken börja. Det var då det som inte fick hända hände! Det var nog ingen som riktigt tänkt på hur hög ljudvolymen är på Time Square vilket resulterade i att vi kunde inte höra musiken alls! Så utan musik dansade vi någorlunda samtidigt i alla fall och lyckades ta oss igenom det hela. Men det måste sett väldigt roligt ut för alla runtomkring. Där står ett gäng au pairer (rätt många ändå) och dansar utan musik mitt på Time Sqaure precis som vi inte har något bättre för oss en lördag kväll. Inte riktigt lika coolt som jag hade tänkt mig måste jag säga.


Tröjan vi hade på oss!

Nu väntar vi med spänning på att få se inspelningen av det hela och se hur det gick för de andra städerna som genomförde det hela samtidigt! Förhoppningsvis var det ingen annan stad som upplevde samma pinsamma ögonblick som vi!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0