Flyg iväg flyg iväg

Tänkte mest göra en snabb uppdatering och berätta hur jag har det!
Flygresan hem i onsdag kväll till torsdag morgon var en resa i sig. Först missade vi våran starttid så vi blev ställda sist i kön för att starta. Startnummer 15 fick vi till och börja med. Stod kvar vid gaten i ungefär en timme och började sen rulla ut mot startfältet. Med mitt byte i baktanken tänkte jag att det går nog ändå om de kör snabbt över atlanten nu! Hade 50 minuter på mig i Oslo. Men då kom såklart nästa grej, världens åskoväder... Så efter 2 timmar sittandes på marken var det äntligen vår tur att komma upp i luften!

Flygresan i sig gick bra, väldigt långtråkigt dock då jag inte kunde sova pga av värmen i kabinen. Det var säkert 25 grader där inne och det är inte riktigt vad man önskar sig när jag försöker sova. Satt i leggings och linne och svettades istället. Island har aldrig känts så stort då just den tiden på resan hade jag som tråkigast! Hade lust att ta det mycket opropertionerliga flygplanet på skärmen och flytta det hela vägen till Oslo. Funkade ju dock inge vidare, vi var fortfarande utanför Island.

I Oslo var det strejk! Hade blivit uppmärksammad om detta redan innan jag åkte till flygplatsen. Väl på flygplatsen i New York frågade jag om detta skulle ställa till besvär och de svarade nej. Det var ju en ren lögn dock! Jag landade och fick, istället för att fortsätta gå utrikes, gå igenom inrikesflyg då utrikes vart tvär stängt. Gå förbi mitt bagage och fixa nya biljetter för att sen gå ut till incheckningen igen och börja om på nytt med incheckning och gå igenom tullen. Väl inne igen, då på utrikes, hade jag några timmar att slå ihjäl då mitt plan inte skulle gå förrän 12:30 och kl var 10. Så jag handlade lite taxfree och gick sen till gaten och sov en stund. Vaknade upp och det var dags att stiga ombord. Sen väntade bara 45 minuter på planet och ett väldigt snabbt upphämtande av bagage. I vanliga fall vill de att bagage och person ska åka på samma plan, men då det var strejk och de ville få iväg folk snabbast möjliga fick mitt bagage åka med planet innan mig som var fullt, så det stod fint och väntade på mig när jag kom.. Mycket bra kände jag efter denna långa resa.

Nu har jag varit hemma i ett par dagar och studenten är avklarad. Imorgon blir det ett besök i Stockholm! Jag längtar! 


Kommentarer
Isa

Åk SAS New York - Stockholm direkt..

2012-06-11 @ 20:36:31
Anna

Isa: Jag ska göra det tillbaka men eftersom jag var tvungen att jobba dagen som jag skulle åka hem så var jag tvungen att anpassa tiderna och inte flighterna så att säga. Så det här var sista flighten som gick och det var ett byte i Olso. Aldrig mer säger jag ju! I alla fall inte när de strejkar, haha.

2012-06-12 @ 10:15:41
URL: http://annapalmqvist.blogg.se/
Isa

Oki.. Då förstår jag. Hoppas resan tillbaka går felfri

2012-06-12 @ 18:31:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0