Jobbar och sliter

Har varit en ganska vanlig onsdag. Stor pojken var på dagis som varje onsdag, lill plutten var helt slutkörd innan lunchen men kom in i någon slags andra andning och hade ingen lust att sova när det var dags att sova middag. Stora somnade efter lite om och men och den lilla efter lite mer om och men.

På eftermiddagen hade vi så roligt med nyckelpigor som invaderar huset och annat bus vi hade för oss, att jag höll på att glömma att ge de middag. En lite sen middag och en stressad au pair för att få barnen redo till sängdags senare så kom föräldrarna hem och det var då jag märkte detta:



Det hade gått hål på mina jeans. Det är mina favorit jeans så hade det inte varit för det så hade det inte varit någon större grej. Har redan haft sönder två par leggings sen jag kom hit, men de här jeansen känns lite jobbigare att slänga faktiskt. Men så kan det gå när man jobbar och sliter.

Fick veta ikväll att jag inte behöver börja jobba förrän kl 14 imorgon, vilket var en nyhet jag välkomnar med öppna armar! Jag är riktigt trött efter veckan och det ska bli skönt att få sova ut lite! Frågan är dock hur länge jag får sova då de ska ha en playdate här imorgon bitti och de kommer antagligen vara här nere i källaren då. Men jag är ju rätt bra på att sova på morgonen, så håller de sig på mattan ska det nog inte vara några problem för mig att sova en stund extra än vanligt.

Ligger i sängen nu och tänker faktiskt bara lyssna klart på min absolut favorit låt för tillfället "Våga" från Sonjas Aldéns album "I Gränslandet" som jag skrev om tidigare idag, sen är det sovtime. Skönt att sova när man vet att man inte har någon tid man måste upp imorgon! Säger bara en sak, LOVE IT! ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0