One of these days

Jag är ledsen för den dåliga uppdateringen för tillfället. Men båda pojkarna är sjuka och det är hur mycket som helst att göra. Kan glädja er med att säga att ni missar inte speciellt mycket mer än att jag jobbar häcken av mig!

Har haft en sådan där dålig dag idag då allt bara går fel. Allt startade med att jag började jobba lite tidigare än vanligt idag. Egentligen bara 15 minuter tidigare, men på morgonen känns det närmare en evighet! Hade verkligen problem att komma upp i morse, vilket i sin tur gjorde att jag fick stressa för att komma upp i tid.

För att forsätta dagen i det dåliga tecknet hade de glömt att sätta på diskmaskinen igår kväll, vilket inte låter som en så stor katastrof. Men tro mig, det förstör hela upplägget på dagen. Så istället för att plocka ur den och börja förbereda saft, choklad (o'boy) och mjölk i sina flaskor fick jag helt enkelt sätta på den och bara vänta på att barnen skulle vakna. Det tog ju dock inte speciellt lång tid.

Sammanfattningsvis har jag lyckats att gå rakt in i en vägg, skära mig två ggr varav en gång mitt i handen (försökte väl antagligen skära bort tummen mitt i handen på mig), spillt ut saft över hela bordet och bränt mig på en stekpanna. Hade jag kunnat hade jag gått och lagt mig igen vid det här laget, men det går ju liksom inte. Så det var bara att köra på.

Vädret idag har ju, för att strö mer salt i såren, inte varit bra alls! Har varit mulet och regnigt hela dagen. Men under ett litet uppehåll gick jag ut och fotade vårat underbart fina träd som står på framsidan! Varje gång jag ser det blir jag helt glad. Helt otroligt vad ett träd kan göra med en, haha.


Fint va? Ser nästan ut som ett hjärta! :)

Nu på kvällen har jag tagit tag i det där med att plugga körkorts teori. Har hittat två st bra online tester som jag håller på med nu. Går riktigt bra faktiskt! En del frågor är ju så dumma så man undrar varför de ens ställer dem. Det kom en fråga om i vilken ordning färgerna på trafikljuset var... Finns dock de frågorna som är svåra också. Mycket förkortningar som man måste komma ihåg och de är alltid väldigt lika. Svårt att hålla isär helt enkelt. Men jag lär mig nog ganska så snart!

Nu är det duschen och sen väntar sängen. Det kommer bli en lång dag imorgon har jag blivit varnad om. Dock ska det bli närmare 30 grader ute om prognosen stämmer! Det gillar vi ;) 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0