Bus och lek i vårvädret

Oj vilken händelserik dag det varit idag! Den har bokstavligt talat varit blod svett och tårar, haha. Men också väldigt mycket skratt. Fick jag er nyfikna nu? ;)

Dagen började som en normal tisdag. Vi tog det lugnt eftersom vi inte har några speciella tider att passa. Tanken var, eftersom vädret skulle vara fint, att vi skulle åka och kolla till gässen som pojkarna älskar. Men när vi var klara att åka så var vädret si sådär och ingen gäss i sikte. Så det blev en tripp till djuraffären istället, vilket de också älskar. Vi kom precis vid lunch tiden för djuren så det var full rulle och mycket att titta på.


 









Pet smart är djuraffären vi åker till, de har verkligen allt!

Väl hemma igen var det inte riktigt dags för lunch än, men det var då tårarna började. Pojkarna var helt slut så jag bestämde mig för att skjuta lite på lunchtiden och fick i de så pass mycket att tårarna slutade. Trodde det hela var övere och v gick upp för att ta ett bad. Då bröt den stora ihop och det visade sig sen att han hade feber. Så länge fick vi vara friska. Han somnade dock direkt efter badet och även lillebror försvann snabbt in i drömmarnas värld.

Under tiden barnen sov börjat det väder som var lovat. Vi har haft strålande sol och 23 grader varmt idag! Så jag satte mig utomhus och började läsa lite körkortsteori, men det tog inte lång tid innan den lilla vaknade. Men med det fina vädret i åtanke tog jag med honom ut och där stannade vi! När den stora vaknade tog vi med honom ut också och vi hade verkligen en riktigt bra eftermiddag.

När vi hade varit ute en stund fick den stora pojken syn på grannbarnen som också var ute i det fina vädret. Han ville gå dit och säga hej, så vi gick dit. Det slutade med att vi lekte med dem på deras baksida en lång stund. Grannarna har en dotter som är 3,5 år (ett år äldre än min stora) och två söner som är 5 och 7 år. Barnen lekte jättebra tillsammans och hade riktigt kul! Det slutade med att vi gick över till vår lekplats på tomten och lekte en stund där innan det var dags för middag. Dagen och vädret till ära åt vi middag ute idag. Lite krångligare och jobbigare för min del, men det var så himla härligt väder ute att jag inte kunde låta bli!


För närvarande är det 19,2 grader ute och klockan är 22!

Vädret ska tydligen fortsätta att visa sin fina sida imorgon med, hela 21 grader! Sen på torsdag blir det lite mer normalt vårväder med 13 grader, men sen händer något som faktiskt nästan skrämmer mig. Det ska bli, om nu denna prognos stämmer, 27 grader varmt på fredag! Dock står åska, blixt och dunder med i denna prognos, men det känns ju ganska så naturligt när det växlar så snabbt! Helt sjukt vad som händer med världens väder nu för tiden!



Kommentarer
Anonym

ah, gött du har det :D



/josephine westerlund

2012-03-14 @ 03:30:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0