Fullspäckat schema

Har varit så mycket de senaste veckorna så jag har knappt uppdaterat någonting alls. Jag är ledsen över det men ska försöka bli bättre!

I helgen kom Melissa hit och vi hittade på en massa kul grejer. Först och främst åkte vi till IKEA! Gick runt och kollade läget och insåg ganska snabbt att det är en kopia av vad vi har hemma i Sverige. Det enda som skiljer är att all text du kan läsa är på engelska. Men så kom vi ju till det stora nöjet med hela besöket, svenska köttbullar i resturangen! Var inte riktigt så bra som det är hemma, men helt okej! Smakade lite skolbespisning, vilket inte är så konstigt med tanke på hur mycket de behöver göra på en och samma gång.


Melissa med sina köttbullar!

Innan vi lämnade IKEA köpte vi också med oss lite svensk mat. Vi hittade kanelbullar, sill, lite svenskt godis, påskmust och flädersaft. Av det jag smakat på hittills är allt precis som hemma!! Love it!

Vi åkte även till Jersey Gardens som är en jättestor outlet med massor med olika affärer. Över 200 butiker under samma tak. De har t.ex. H&M, Forever 21, Victoria secret, Levis och Converse för att bara nämna några. Vi hade det riktigt bra där måste jag säga, haha.

På söndagen åkte vi till, wait for it, Bridgewater mall! Lite shopping även där men vi passade också på att gå på Dine-in bion de har där! Vi såg "21 jump street" vilket var en riktigt bra film som kan rekomenderas. Vi passade även på att inviga själva grejen med Dine-in bion, att beställa mat! De hade riktigt bra mat där och det är verkligen något som jag kommer göra fler ggr här. Borde invigas i Sverige.

Imorgon blir det jobb som vanligt, och medan barnen sover middag är det dags för sista samtalet med mamma innan min familj kommer hit och hälsar på. Känns fortfarande konstigt att säga att vi kommer ses på fredag, men det är faktiskt sant! Det kändes så långt bort när jag åkte hit, men nu är det redan dags. Kan knappt vänta!

Nu blir det dusch och sen läggdags!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0