Alldeles underbart!

Så var det måndag igen och jag har inte uppdaterat på ett tag nej. Men nu är det verkligen fullt upp. Börjar närma sig semester i Sverige vilket betyder att presentinhandlingen påbörjats. Så lördagen spenderades inne i New York ihop med Mathilde där vi tittade ut vad jag skulle kunna tänka mig att köpa med till alla där hemma. Vädret var helt underbart, inte för varmt men ändå inte ens i närheten av att frysa i shorts och linne. Med andra ord en helt perfekt dag för lite New York shopping.


Lite av lördagens shopping. Kom på att jag glömde att ta kort på en del grejer och presenterna vill jag inte lägga ut här då jag vet att de som ska få presenterna läser bloggen. Vill ju ha det som en glad överraskning!

Igår, söndag, var det morsdag här i USA. Som med alla andra högtider så firas allt så himla mycket mer här än hemma i lilla Sverige. Amerikaner vet hur man firar med andra ord, haha. Så här var det inte ens på tal om att bara säga "Grattis morsan" utan det skulle verkligen vara party. Min värdmammas släkt kom hit och de grillade. Glömde ta kort på presentbordet, men det var i alla fall sjukt mycket presenter. Så jag kände att inte skulle jag vara sämre, så åkte till affären och köpte lite blommor och ett kort. Måste ju ändå visa att man är lite svensk fortfarande, haha. Hade jag försökt varit amerikan hade jag ju minst köpt en ny bil eller något!


10 rosor blev det till Melissa som blev glatt överraskad!

På eftermiddagen kunde inte jag och Mathilde hålla oss längre. Det var ännu bättre väder än på lördagen så jag tog min nyinköpta bikini och vi åkte till en liten sjö vi har här i närheten och solade. Ni anar inte hur skönt det var att bara ligga där i gräset och inte göra någonting alls! Alldeles, alldeles underbart som askungen skulle sagt!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0