Att skita med stängd dörr är som rena spaweekend

Chockade över rubriken? haha. Hörde detta uttryck precis innan jag åkte hit till staterna i programmet "Raw comedy club". Tänkte väl inte så mycket på det just då, men nu förstår jag verkligen innebörden och kan helt klart relatera till det! Man har alltid sällskap inne på toan! Tänkte dela med mig av en rätt rolig händelse från igår med min snart tre år gamla pojke.

Som alltid när man ska iväg på toa måste man ju säga till vart man går, annars blir det tårkalas. På senaste tiden har frågan "Do you wanna come?" mer eller mindre ramlat ur munnen på en. Man är så van vid att de alltid sitter där och tittar. Så var dock inte fallet igår, men jag hann ju inte mer än sätta mig på toan så kom han efter i släptåg med sin leksaksdammsugare. Han leker en stund och tittar sedan på mig och säger:

- Anna, I'm spraying.

Försökte känna mig lite engagerad och frågade vad han sprayade på, varpå denna treåring tittar på mig som om jag vore den enda idioten på denna jord och berättar att han städar faktiskt. Plötsligt slutar han leka och tittar på mig och säger:

- Do you wanna have company?

- hahaha, yes shore, var det enda jag kunde få fram för tillfället. Han satte sig på golvet precis framför mig, tittar en stund på mig och säger sedan:

- Anna, are you pooping?

Sanningen var ju den att så var fallet. Så efter att snabbt ha sagt som det var och fått svaret "Ooooh!"  tänkte jag försöka avleda honom genom att starta en annan diskussion. Så istället frågade jag honom:

- Dylan, do you know that there is more people then you that's namned Dylan?

Han spärrar upp ögonen och frågar ivrigt:

- What is their name?

- Dylan! svarade jag och tittade för att se hur tankarna gick i huvudet på honom. Man såg verkligen hur han tänkte efter och sedan svarade:

- Yes I know. There's three and a half boys!

Jag kunde inte låta bli att skratta lite smått och han förstod inte alls vad som var så roligt. Själv började jag fundera på vart han fått att det kan finnas halva pojkar. Men tydligen är allt möjligt i en tre årings fantasi!


Kommentarer
Alexandra

Haha han har tittat på two and à half men ;)

2012-05-25 @ 06:34:45


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0