Gymboree

Snart är veckan över och jag har nog aldrig längtat så mycket till helgen. Förra veckan blev det bokstavligt talat dubbelt upp med jobbtimmar mot vad det ska vara. Så jag var helt slut redan förra veckan, men en ny vecka började ändå och nu börjar den äntligen leda mot sitt slut! Nästan så man glömt hur det är att sova utan att vakna till det mest otäcka ljud jag vet, väckarklockan!

Idag har varit en lite speciell dag. I vanliga fall på onsdagar skjutsar jag den stora grabben till skolan och sen åker jag och den lilla och handlar. Sen väl hemma igen väntar tvätt och annat roligt hushållsarbete. Men idag hade min värdmamma skrivit upp den lilla för en liten aktivitet vid namn Gymboree. Det är helt enkelt ett ställe för barn som inte är tillräckligt stora för dagis att åka till för att träffa andra barn och börja lära sig det hela med att vara med andra barn i grupp.

Det hela höll på i en timme och jag tror inte Eddie lämnade mig mer än kanske 2 sekunder. Stod han inte intryck mot mina ben och skrek att han ville bli buren så satt han i mitt knä. Antagligen för att det var första gången så vi hoppas på förbättrning när vi på måndag tydligen ska iväg och måla på ett annat ställe. Jag önskar mig själv lycka till och hoppas på att han kommer göra i alla fall ett litet streck på ett papper som vi kan ta med hem till mamma. Man vet ju aldrig, det kanske är något som han gillar bättre.

Nu är det verkligen tid för mig att gå och duscha och sova. Imorgon blir det heldag då mina värdföräldrar ska iväg på födelsedagsmiddag på kvällen och inte kommer hem emellan. Så vi håller tummarna för en smidig dag!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0