Tankar och funderingar

Känner för att skriva av mig lite, antagligen för att jag vill göra vad som helst förutom att plugga. Men jag har inte så mycket att komma med. Dagen har gått så otroligt mycket lättare nu när vi äntligen har elen tillbaka. Man uppskattar verkligen små saker som lyse på toaletten och en diskmaskin på ett helt annat sätt nu. Men tyvärr lär man väl glömma bort detta inom några veckor igen..
 
Har börjat kolla lite i kalendern igen. Det är inte många veckor kvar här borta nu. Bara 6 veckor för att vara ganska så exakt. Har förut sagt att jag haft lite blandade känslor om att åka hem, och det har jag fortfarande men på ett annat sätt. Nu längtar jag hem till tryggheten i Sverige mer än någonsin, men inser att allt kommer inte vara lika roligt. Kommer sakna New York, men det finns ju kvar. Men saker som att börja söka jobb och ta tag i allt vad Universitetet heter är inte lika roligt! Trodde att ett år här borta skulle få mig att se vad det är jag vill göra med livet. Visst har jag kanske fått lite mer klarhet över det hela, men fortfarande är allt väldigt förvirrande. Det finns lite för mycket grejer jag skulle vilja göra, och de flesta ger mig inte någon vidare bra framtid. Saker är med andra ord komplicerade och det är dags att börja rota i det hela igen. Usch! Men antar att det kommer kännas bättre när det är klart, när nu det blir..
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0