The day has come

Idag avgörs det, valet de kallar det mest jämna någonsin! It's election day people! Ingen här är speciellt blygsamma med vem de kommer att rösta på idag. Står man inte och skriker ut sina åsikter i media så har man skyltar över hela trädgården. I mitt område är alla väldigt mycket för Romney, vilket kanske inte var helt otippat. Skyltarna med hans namn hade näst intill fördubblats dagen till ära. 
 
Båda kandidaterna har väldigt olika åsikter, både bra och dåliga. De är näst intill tvärt emot varandra vilket gör det här valet välidgt speciellt. Det är tydligen historiskt. Men det vet vi ju alla hur det är med amerikaner. Allting är ju alltid väldigt speciellt och man använder uttrycket historiskt till det mesta.
 
Men ikväll avgörs det, blir det en ny president eller behåller de den gamla? Det återstår att se.
En sak är i alla fall säker. Jag kommer inte behöva sitta uppe för att ta reda på vem som vinner. Det räcker att gå upp imorgon bitti och träffa på mina värdföräldrar så vet jag hur det gått!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0