Vi är förberedda!

Då har vi återigen bunkrat upp för storm. Imorgon förväntas snö och starka vindar, det är allt vi vet just nu. De har evakuerat delar av New York, men inte alls så farligt som inför Sandy. Min värdmamma tror (notera tror) att det inte var några hushåll som blivit evakuerade utan mer sjukhus och liknande. Så förhoppningsvis ska det inte bli så jättefarligt den här gången. Tror de är mest rädda för att de ska bli av med elen igen, vilket inte är så bra för t.ex. ett sjukhus även om de antagligen har generatorer. Vi har ju aldrig fått tillbaka strömmen så nu vill vi väl mest att det inte ska förvärras ytterligare!
 
Men dagens stora nyhet är ju mer angående valet. Det pågår för fullt i detta nu och även fast man inte har en tv att kolla på blir man ju upplyst ändå via facebook. Vad vore världen utan facebook säg? Så de senaste uppgifterna jag fått så leder just nu Romney. Men det är långt kvar innan detta är avgjort. Så jag tänker krypa ner i sängen jag. Kommer ju kunna se imorgon bitti vem som vunnit i alla fall. Mina värdföräldrar kommer inte kunna gömma antingen sin glädje eller sitt missnöje, det är en sak som är säker! Och skulle de mot förmodan kunna göra det så är det väl bara att slå på tv:n eller logga in på facebook så har jag all information jag behöver.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0