Senaste nytt

Vi har fått utgångsförbud från kl 18 ikväll, vilket är om två och en halv timmar. Stormen beräknas komma till oss runt midnatt. Vi behöver inte oroa oss speciellt mycket över översvämning här då vi bor uppe på ett berg. Men med tanke på att vi bor högre upp gör att vinden antagligen kommer bli värre för oss. Vi räknar med att bli av med strömmen. Vi har en generator i huset så vi kommer aldrig bli helt utan el, men det täcker inte hela huset.
 
Alla är fortfarande väldigt lugna här och det känns mer som vi har samlats för att fira en högtid mer än att det är en orkan på ingång. Jag känner mig säker och lugn och vi hjälps åt att fixa med tvätt och annat som behöver fixas då vi inte vet hur länge vi kommer vara utan ström. Som sagt, vi kommer ha ström kvar i vissa delar av huset, men inte överallt.
 
Under tiden jag skrivit nu så har vi fått ny information om att orkanen närmar sig och kommer att komma in några timmar tidigare än beräknat till New York området.
 
Jag håller er uppdaterade!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0