Bilder i massor

Har haft en rätt tuff vecka med inskolning av barnen. Som tur är så går det bättre och bättre. Förhoppningsvis kommer vi in i det nya schemat till slutet på nästa vecka. Det vore så underbart!
 
Har haft ont i huvudet i stort sätt hela dagen då vi har haft ett åskoväder på ingång. Men jag har varit glad ändå. Har pratat med folk som vill komma på besök hit till andra sidan pölen, vilket är hur kul som helst. Så nu ser det ut som jag kommer att få två besök under hösten! Det gillar jag! Har dock varit här i åtta månader nu, på söndag för att vara helt exakt, och det klart att alla vill komma samtidigt nu då när det bara är fyra månader kvar, haha. Det där med att sprida ut det på ett år var inget vi gick igenom när jag åkte tydligen, haha. Dumt av mig!
 
Tänkte jag skulle bjuda på lite fler bilder, så som jag lovat. Förra helgen var jag ju på en busstur till Niagrafallen, men på vägen upp besökte vi även ett glasmuseum och en liten flod av något slag som var väldigt mysigt. Innan vi började resan hemåt besökte vi också en gammal borg vid en enormt stor sjö där man kunde se hela vägen över till Toronto. Lite häftigt sådär. Så nu blir det hej vilt med bilder från hela resan!
 
Först tar vi bilder från den lilla floden som vi besökte. I en dal rann en liten flod som vi tog oss en liten promenad längs efter ett antal timmar i bussen. Perfekt litet break och ett jättefint ställe!
 






Niagrafallen by night! Sjukt häftigt att se det även när det var mörkt ute. Alla byggnader som syns är på Kanadas sida. Kan man komma mycket närmare Kanada utan att inta landet tro? Ja lite visade sig när man tog turen Maid of mist dagen efter!





Utsikten från hotellrummet på morgonen kl 6! Inte helt fel att vakna upp till detta..
 
 
Sen lite fler bilder från självaste höjdpunkten av resan, Niagarafallen!
 
 






Så de obligatoriska gruppbilderna! Vad som är så skönt under en sådan här resa är ju att alla vill ta bilder på sig själva med fallen i bakgrunden så alla hjälper varandra att ta kort, haha. Kameror går runt till alla och det spelar ingen roll om man känner varandra eller inte. Alla tar kort åt alla!





Konstigt nog ville som sagt alla ta kort med de där fallen i bakgrunden så ibland fick man helt enkelt vänta på sin tur att få den perfekta vinkeln, haha. Gäller att ha tålamod! haha



Då har jag delat med mig av ännu lite mer bilder. Finns dock ännu mer att dela med sig av. Men det får bli en annan dag, för nu är klockan på tok för mycket. Blir lite jobb imorgon kväll då mina värdmamma har planerat en överraskningsfest till sina föräldrar som firar 40 årig bröllopsdag imorgon! Så jag blir hemma med barnen och myser istället. Innan dess blir det bara slapp för mig! Skönt att ha sådana dagar också ibland.


Kommentarer
vanessa

Vad fina bilder!

Svar: Tack! :)
annapalmqvist.blogg.se

2012-09-10 @ 21:45:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0