First day of school

Idag var första dagen i skolan för pojkarna. En mycket intressant dag måste jag säga. Är grymt imponerad över Dylan, inte en tår fram tills vi kom för att hämta honom. Men tårarna var då för att han inte ville åka hem. Bra betyg till skolan, helt klart! Han grät i bilen på vägen hem och sa att han saknade skolan och ville åka tillbaka. Tror vi inte kommer ha problem med att ta honom tillbaka imorgon! Men man vet ju aldrig...

Vår lilla envishet Eddie var dock en helt annan historia, vilket var ganska förväntat. Han grät från vi lämnade honom tills vi skulle hämta honom nästan. Jag och Melissa fick gömma oss i ett rum bredvid klassrummet i fall att de skulle behöva hämta oss för att han blev allt för hysterisk. Så vi hörde allt, vilket var rätt hjärtskärande. Efter 45 minuter slutade han äntligen gråta och då hade han 15 minuter kvar. Vi håller tummarna för att det blir några minuter mindre gråt imorgon!
 



Mitt schema den här och nästa vecka är helt crazy, just för att skolan precis börjat. Men så fort de kommit in i nya schemat så kommer mitt liv bli så mycket lättare! Att få lite ledig tid på förmiddagen är aldrig fel.

Nu är det dags för den dagliga kvällsrutinen, dusch och sängen! Vi ska repetera dagen vi hade idag imorgon! Förhoppningsvis med lite mindre gråt bara.. Men det återstår att se.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0