Kärt återseende

Jobbade till ganska så exakt kl 00 igår kväll, så jag bestämde mig för att ta en liten sovmorgon idag i alla fall. Fick sova till kl 10, sen var det bra. Hade bestämt träff med Mathilde och Elodie! Ni som följt min blogg sen jag kom hit kanske känner igen namnet Elodie. Hon var nämligen au pairen i Mathildes familj innan hon kom, precis som Amy var au pairen innan jag kom hit. Det är dem två jag och Mathilde kan tacka (eller vissa dagar beskylla) för vår vänskap. Elodie är här på återbesök efter ca 6 månaders vistelse hemma i Frankrike.

Vi tog oss en tur in till New York för att göra lite shopping. Brukar vara uppskattat när man inte varit här på ett tag. Jag själv slog på stort och kom faktiskt hem med några påsar jag med. Bland annat den obligatoriska I ♥ NY tröjan! Har inte på åtta månader hunnit (eller kanske mer tittat efter) en sådan. Så idag, efter att ha gått igenom i stort sätt varenda giftshop på hela Manhattan för att leta efter en rosa kaffetermos till Elodie, så slog jag helt enkelt till.

Vi tog idag en liten annan väg in till New York än vad vi annars gör. Elodie och Amy åkte alltid denna vägen in så vi tänkte varför inte! De har en underbart fin utsikt där över hela Manhattan, men såklart hade jag ju inte med mig kameran. Men jag var ju där i början på året så jag bjuder på två bilder från den gången!

 
Var något kallare då än dagens 25 grader!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Anna Palmqvist

RSS 2.0